مبانی نظری افسردگی جوانان

۲۸آذر - توسط adminProj - 0 - در علوم انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

مبانی نظری افسردگی جوانان

مبانی نظری افسردگی جواناندسته: علوم انسانی
بازدید: ۲ بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۴۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵۰

مبانی نظری افسردگی جوانان(فصل دوم تحقیق)

قیمت فایل فقط ۲۷,۰۰۰ تومان

خرید

مبانی نظری افسردگی جوانان (فصل دوم تحقیق)

مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش

پیشینه ی تحقیق
در تحقیقی کرمی و عساکره (۱۳۸۶) با عنوان «شناسایی بررسی افسردگی (دپرس) در بین جوانان شهرستان ایذه  که بوسیله ی پرسشنامه ی محقق ساخته ی ۳۰ سؤالی انجام شد با جامعه ی آماری ۶۱۰ نفری و نمونه ی آماری ۲۹۱ نفری دختران پایه ی اول متوسطه ی شهرستان ایذه (مهمترین علل افسردگی از دیدگاه  جوانانو جوانان عبارت بوده است از:
۱- عامل شخصی و خانوادگی با ۱۶ ماده.
۲- عامل معلم با ۱۰ ماده.
۳- عامل نظام مدرسه ای با ۴ ماده.
در این تحقیق مهمترین عوامل ایجاد کننده افت تحصیلی از دیدگاه معلمان عبارت بوده است از ۱- ضعف انگیزه و بی هدفی دانش آموزان، ۲- توجه روزافزون به مد و آرایش،  ۳- عدم اعتماد به نفس،  ۴- عدم ارتباط صحیح با دبیران و کم توجهی بعضی از دبیران به   جوانان پر تلاش.
در تحقیقی دیگر جباری (۱۳۸۵) با عنوان «بررسی علل و عوامل افت تحصیلی درس ریاضی دوره راهنمایی از دیدگاه جوانانو دبیران منطقه بندر امام خمینی» که به وسیله ی پرسشنامه ی محقق ساخته ۳۴ سؤالی انجام شد با جامعه ی آماری ۱۵۵۷ نفری دانش آموز و  ۳۰ نفر دبیر و نمونه آماری ۴۰۹ نفری جواناندوره ی راهنمایی منطقه ی بندر امام خمینی چنین بدست آوردند که:
عامل افت تحصیلی درس ریاضی از دیدگاه جواناندو عامل مؤثر ۱- عامل معلمبا ۱۷ ماده ، ۲- عامل شیوه های مطالعه با ۶ ماده، مهمترین عوامل و ماده هایی هستند که از دیدگاه
جوانانباعث افت تحصیلی در درس ریاضی می باشند. در این تحقیق مهمترین عوامل  ایجاد کننده  افت تحصیلی از دیدگاه معلمان عبارت بوده است از عدم ممارست و تمرین کافی جواناندر منزل، کم بودن ساعات تدریس هفتگی، نداشتن علاقه و انگیزه ی تحصیلی در  جوانان، وجود تک ماده (تبصره) در سالهای قبل در درس ریاضی، عدم وجود وسایل کمک آموزشی سمعی- بصری در مدارس، توجه جوانانبه مسائل غیر رسمی در حین تدریس معلم، امکانات و فضای آموزشی نامناسب کلاس های درس.
پولادی (۱۳۷۵) در پایان نامه ی خود با عنوان بررسی عوامل افت تحصیلی در  دبیرستان های پسرانه شهرستان اهواز که بوسیله ی پرسشنامه انجام گرفت با جامعه آماری کلیه ی جوانانپسر اول تا چهارم رشته های مختلف دبیرستانهای پسرانه شهرستان اهواز در سال تحصیلی ۷۳-۷۲ و نمونه ی آماری ۴۰۰ نفر ۱۰ عامل به عنوان عوامل مهم افت تحصیلی در دبیرستانهای اهواز استخراج شد. که در مجموع این ۱۰ عامل به مقدار ۴۷% از کل واریانس افت تحصیلی را تعیین  می کنند  عناوین ۱۰ عامل انتخاب شده عبارتند از:
۱- مسائل مربوط به برنامه ریزی آموزشی.
۲- مشکلات خانوادگی و سلامتی.
۳- مشکلات محیطی – آموزشگاهی.
۴- مسائل مربوط به رشد.
۵- مسائل اجتماعی- رفتاری.
۶- مسائل مربوط به امتحان.
۷- مسائل مربوط به کتب درسی.
۸- مسائل آموزشی.
۹- مسائل عمومی.
۱۰- اختلافات خانوادگی.
۱- میرافضلی آرانی، فاطمه، علل اضطراب در كودكان، مركز تحقیقات نظام وفا شهرستان آران و بیدگل،۸۳ ـ ۱۳۸۲
اضطراب از بزرگترین دشمنانی می‌باشد كه بشر مجبور است با آن روبرو شود اضطراب دربارة آسیب‌پذیری خودمان و ترس برای بقای خود
۲- عکاشه گودرز”بررسی فراوانی وعلل اضطراب در دانش آموزان”

قیمت فایل فقط ۲۷,۰۰۰ تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری افسردگی جوانان , دانلود مبانی نظری افسردگی جوانان , افسردگی جوانان , مبانی نظری , پیشینه تحقیق , دانلود مبانی نظری , دانلود پیشینه تحقیق

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *