مبانی نظری سازمان یادگیرنده

۴خرداد - توسط adminProj - 0 - در علوم انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

مبانی نظری سازمان یادگیرنده

مبانی نظری سازمان یادگیرندهدسته: علوم انسانی
بازدید: ۵ بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۱۸۴ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۲۴

مبانی نظری سازمان یادگیرنده

قیمت فایل فقط ۱۹,۰۰۰ تومان

خرید

مبانی نظری سازمان یادگیرنده

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
  • توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
  • پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
  • منبع :                          دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                      WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

طی دهه اخیر و همزمان با موج عظیم تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و فرهنگی،سازمان‌ها نیز دست‌خوش دگرگونی‌های ساختاری و بنیادی فراوانی شده اند. با وجود این، وجهه مشترک تمامی این دگرگونی‌ها، رشد روزافزون علم و دانش است(قهرمانی،۱۳۸۰).در واقع سرعت و دانش، لازمه‌های موفقیت در زندگی امروز به شمار می‌آیند. از همین رو سازمان‌های یادگیرنده با تلفیق این موارد توان رقابتی شکست‌ناپذیری برای خود فراهم می‌آورند. البته سرعت بیشتر به معنای شتاب زدگی نیست. یادگیری سریع‌تر مستلزم تمهید راه‌های یادگیری ساده‌تر و کارآمدتر و بهره‌گیری بهتر از فرصت‌هاست. یادگیری سریع‌تر حتی ممکن است در مواردی به دلیل توجه به امری مهم‌تر، متضمن فرایندی کندتر ولی توأم با تفکر بیشتر باشد. گرچه همه سازمان‌ها می‌آموزند، ولی محور فعالیت‌های تمامی آن‌ها یادگیری نیست(فیضی وقطریفی،۱۳۸۹).

تحولات گسترده در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی و تکنولوژیکی محیط که در جدول( ۲-۱) نشان داده شده است، منجر شده تا سازمان‌ها به منظور بقا و ادامه حیات،میزان یادگیری سازمانی‌شان مساوی و یا بزرگ تر از شرایط محیطی باشد. به عبارت دیگر اگر سازمان‌ها نتوانند به اندازه  تحولات محیطی یا بیشتر از آن در خودشان ایجاد تغییر و یادگیری نمایند، بی‌شک محکوم به فنا خواهند بود(رسته مقدم و عباس پور،۱۳۹۰).

جدول(۲-۱) طبقه‌بندی تغییرات محیطی

سیاسیاقتصادیاجتماعی-فرهنگیتکنولوژیکی
قوانین داخلیرقباروندهای جمعیت شناختیفناوری اطلاعات
کشمکش قواعد بین‌المللیتأمین کنندگانسبک زندگیاینترنت
فعالیت‌های اتحادیه بازرگانینرخ‌های تبادلتغییر کمیت و کیفیت نیروی کارتولیدات و فرآیندهای نوین
موافقت‌نامه های بازرگانیحقوق و دستمزدتحرکات اجتماعیتغییر در حمل‌ونقل
)ایدئولوژی(دولت‌هاسیاست‌های اقتصادی و مالیدغدغه‌های اخلاقی و محیطینفوذ رایانه

(رسته مقدم و عباس پور،۱۳۹۰ به نقل ازJamali ,2005)

تغییرات فوق به نوبه خود منجر به تغییر رویکرد مؤلفه‌های سازمانی شده است(جدول ۲-۱). به طوری که به زعم برخی  محققان، سازمان‌ها جهت حفظ بقا و پیشرفت در محیط کسب‌وکار پویای امروزی روزافزونی نیاز دارند تا به سازمان یادگیرنده تبدیل شوند. توانایی سازمان در یادگیری سریع‌تر و دادن پاسخ‌های زودتر از رقبا به تغییرات محیطی، مزیت رقابتی پایدار برای سازمان‌های امروزی هست(رسته مقدم و عباس پور،۱۳۹۰).

جدول(۲-۲) تغییر رویکرد به مؤلفه‌های سازمانی

(رسته مقدم و عباس پور،۱۳۹۰ به نقل ازSavage ,2000 )

قیمت فایل فقط ۱۹,۰۰۰ تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری سازمان یادگیرنده , مبانی نظری وپیشینه سازمان یادگیرنده پیشینه نظری سازمان یادگیرنده ,مبانی نظری سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده مبانی نظری سازمان یادگیرنده

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *