مطالعات طراحی ایستگاه راه آهن

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

مطالعات طراحی ایستگاه راه آهن

دید کلی :

دانلود فایل ورد مطالعات طراحی ایستگاه راه آهن ، در حجم ۱۴۶ صفحه آماده پرینت جهت استفاده از دانشجویان رشته معماری.

دسته : معماری

تعداد صفحات : ۱۴۶ صفحه

فرمت فایل اصلی : docx

حجم : ۲۷۲۸ کیلوبایت

قیمت : ۲۵۰۰۰ تومان

پرداخت آنلاین و دانلود


توضیحات کامل :

فایل ورد مطالعات طراحی ایستگاه راه آهن ، در حجم ۱۴۶ صفحه آماده پرینت جهت استفاده از دانشجویان رشته معماری.

 

بخشی از متن:
-۱٫حرکت و مفهوم آن
در فیزیک حرکت زمانی اتفاق می افتد که جسمی از نقطه ای به نقطه دیگر تغییر مکان یابد . ولی شاید مفهوم فیزیکی حرکت تنها جزئی از مفهوم حرکت در هنر باشد . حرکت در هنر وسیله ای است برای درک فضا تمامی هنرها وجود خود را از طریق خلق فضا به دست می آورند . حال که این فضا خلق شده است وسیله ای لازم است تا آن را درک نماییم و حرکت اولین چیزی است که در این میان خود نمایی می کند .

حرکت در فیزیک یعنی جابجایی یک جسم دریک محیط که تماماً از جنس ماده است ؛ جسمی مادی در محیطی مادی از نقطه ای مادی به نقطۀ مادی دیگری انتقال می یابد . اما حرکت در هنر یعنی پرواز روح ، یعنی خروج از دنیای ماده و سفر به دنیای خیال ؛ خیالی که می تواند در محیطی مادی اتفاق بیفتد . انسانها متولد می شوند ، رشد می کنند و می میرند . و این ذات هستی است . در اصل آنها از ابتدایی خاص به انتهایی خاص می رسند .
تمام هستی در حرکت است و ما نیز جزئی از آن به شمار می رویم . فضای هستی وجود خود را مدیون حرکت است . سیاراتی که به دور ستارگان می چرخند و منظومه هایی را تشکیل می دهند و آنها نیز به دور خود در چرخش هستند و الی آخر .
و…

 

فهرست مطالب:
فصل اول:
مبانی نظری
۱-۱٫حرکت و مفهوم آن
۱-۲٫بررسی تعاریف حرکت
۱-۲-۱٫حرکت فکر
۱-۲-۲٫حرکت فیزیکی
۱-۳٫بررسی حرکت در معماری
۱-۳-۱٫حرکت ذهن در خودش
۱-۳-۲٫فرمهای پویا
۱-۳-۳٫دفرمه شدن
۱-۴٫حرکت ذهن در نسبت به معنا
۱-۵٫حرکت ناشی از نیروهای محیطی
۱-۶٫عوامل ایجاد حرکت
۱-۷٫زمان فرزند حرکت است
۱-۸٫بررسی تعدادی از مفاهیم معماری از دیدگاه حرکت
۱-۸-۱٫انتظار
۱-۸-۲٫معماری و حرکت
۱-۸-۳٫کلیات و سیر تحول
۱-۸-۴٫حرکت
۱-۹٫نتیجه گیری
فصل دوم:
شناخت ایستگاه های راه آهن
.۲اهداف مورد نظرازایجادایستگاه
.۲-۲علل انحراف ایستگاه ها از مسیر مستقیم
.۲-۳-۲علل احداث ایستگاه
.۵-۲عوامل موثر بر انتخاب محل ایستگاه
.۱-۶انتخاب محوطه برای ساخت ایستگاههای راه آهن
.۱-۶-۲تملک زمین
۲-۶-۲حدود و حریم ایستگاه
.۱-۳-۶حریم ایستگاهها
.۸-۲نیازمندی های ایستگاه راه آهن
.۹-۲انواع ایستگاه های راه آهن
.۲-۹-۲طبقه بندی ایستگاه های راه آهن
.۳-۹-۲طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر عملیاتی
.۴-۹-۲طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظر خدمات
.۵-۹-۲طبقه بندی ایستگاهها از نقطه نظرموقعیت ایستگاه در شبکه
.۶-۹-۲طبقه بندی ایستگاههااز نقطه نظر پلان ایستگاه نسبت به موقعیت ساختمان مسافری
.۷-۹-۲طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر اهمیت
۲-۹-۸- طبقه بندی ایستگاه ها از نقطه نظر موقعیت ایستگاه نسبت به بلاک
فصل سوم:
نمونه های مشابه
.۱-۲-۳ایستگاه تهران
۱-۲-۳ ایستگاه های بندر ترکمن و بندر گز
.۳-۳ایستگاه های های قزوین و زنجان
.۴-۳٫ایستگاه قطار لهاسا، تبت
.۵-۳ایستگاه قطار ساوترن کراس ملبورن
فصل چهارم:
برنامه¬ریزی کالبدی ایستگاه راه آهن
.۱-۴برنامه ریزی فضایی
.۲-۴چگونگی طبقه بندی فضاها
.۳-۴ساختمان های اصلی
.۱-۳-۴ساختمان ایستگاه مسافر
.۵-۴انواع ایستگاه های مسافری
.۱-۵-۴ایستگاه های بین شهری
.۲-۵-۴ایستگاههای حومه ای
.۳-۵-۴ایستگاه های چند منظور
.۴-۵-۴ایستگاه های ترکیبی باری-مسافری
.۶-۴ابعاد و ظرفیت ساختمان ایستگاههای مسافری
.۷-۴جانمایی ساختمان ایستگاه درون محوط
.۱-۷-۴تعیین فرم و جهت استقرار ساختمان
-فصل پنجم:
ضوابط و استانداردهای طراحی ایستگاه های قطار
۵-۱-اهداف در طراحی ایستگاه
۱٫-۱ -۵مفهوم سرعت و جریان حرکت
.۲-۱-۵کاهش کارایی ایستگاه
.۳-۱-۵ماتریس فضا
.۴-۱-۵ برنامه ریزی برای بهره برداری عادی
.۵-۱-۵طراحی برای نگهداری
.۲-۵ساختمان ایستگاه
.۱-۲-۵خدمات مسافری
.۱-۱-۲-۵سالن های انتظار
.۲-۱-۲-۵فروش بلیط
.۳-۱-۲-۵ورودی ها و خروجی ها
.۴-۱-۲-۵راه های دسترسی و مبادله
.۵-۱-۲-۵حرکت در جهت قائم(پله، پله برقی، رمپ، آسانسور
.۶-۱-۲-۵اطلاع رسانی
.۷-۱-۲-۵کنترل بلیط
.۸-۱-۲-۵سالن ها و مکان های استراحت
.۹-۱-۲-۵خدمات توشه و حمل بار مسافران
.۱-۳-۵خدمات جانبی ایستگاه
.۲-۱-۳-۵سرویس های بهداشتی
.۳-۱-۳-۵امکانات برای معلولان
.۱-۴-۵سایر خدمات جانبی
.۱-۱-۴-۵نکاتی در مورد تقاضا و خدمات جنبی ایستگاه
.۲-۱-۴-۵ضوابط و معیارهای طراحی ایستگاه برای معلولین وسالخوردگان و نیازسنجی آن ها
.۳-۱-۴-۵دسترسی به سالن فروش بلیت و سکو
.۴-۱-۴-۵مصالح و پوشش کف ایستگاه
.۵-۱-۴-۵علائم حسی برای نابینایان
.۱-۵-۵خدمات اداری و فنی
.۲-۵-۵خدمات ایمنی و حفاظتی
.۳-۵-۵خدمات ایمنی و حفاظت در برابر آتش سوزی سوانح
.۴-۵-۵خدمات ایمنی
.۵-۵-۵محوطه سکوها
.۱-۵-۵-۵سازه
.۲-۵-۵-۵پل های هوایی
.۳-۵-۵-۵زیرگذرها (تونل های دسترسی به سکوها)
.۴-۵-۵-۵سایه بان سکوها
.۶-۵-۵طراحی سکوها
.۱-۶-۵-۵استاندارد کامپساکس
.۲-۶-۵-۵طول سکوها
.۳-۶-۵-۵ارتفاع سکوها
.۴-۶-۵-۵عرض سکوها، پله ها و سطح سکوها
فصل ششم :
مطالعات بستر طرح
۶-۱- مطالعات هواشناسی و اقلیم شناسی
۶-۳-اقلیم استان مرکزی
۶-۳-۱-آب وهوای استان
۶-۳-۲-ویژگی های معماری بومی مناطق سرد
۶-۳-۳-جهت قرارگیری ساختمان
۶-۴-تهویه
۶-۴-۱- فضاهای پر و خالی
۶-۴-۲- ارتفاع ساختمان
۶-۵- مطالعات اقلیمی اراک
۶-۵-۱- اقلیم
۶-۵-۲- دمای هوا
۶-۵-۳- رطوبت هوا
۶-۵-۴- بارندگی
۶-۵-۵- تابش
۶-۵-۶- وزش باد
۶-۶-۲- نتیجه گیری
۶-۷- جهت استقرار ساختمان
۶-۷-۱- تعیین جهت استقرار ساختمان نسبت به وزش باد
فصل هفتم:
سازه پیشنهادی
.۱-۷سقف دال بتن
-۱-۱-۷عملکرد حرارتی
-۲-۱-۷ طراحی
-۳-۱-۷عملیات ساخت
-۲-۷معرفی سقف
-۱-۲-۷روش اجرا
۱-۸اسپایدر
-۱-۱-۸اسپایدر با سازه خرپافلزی

 

این فایل با فرمت ورد در ۱۴۶ صفحه آماده پرینت ، جهت آشنایی دانشجویان رشته معماری با روند مطالعات طراحی(رساله نویسی) تهیه شده است.

با توجه به اهمیت فضا هایی که در جابجایی افراد و حمل و نقل درون شهری و برون شهری فعالیت دارند از این رو در وب سایت تخصصی معماری ۹۸ به ارائه پلان های مختلف از این مکان ها و مطالعات کامل در رابطه با این مکان ها نظیر ترمینال ها و پایانه های مسافربری و فرودگاه ها
Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *