پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس

 

پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس

دسته: علوم تربیتی
بازدید: ۶ بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۴۱۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۰

پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس شامل ۴۰ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس

پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس شامل ۴۰ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

این مدل که در اینجا به جریان شاگرد نامیده خواهد شد، از طرف انستیتو بین‌المللى برنامه‌ریزى آموزش و پرورش (International Institute of Educational Planning – IIEP) یونسکو توسط دکتر ج.د. چسواس (J.D. Chesswas) تهیه شده است. مدلى است بسیار ساده از نوع مدل‌هاى بسته که به ریاضیاتى فقط در حدود چهار عمل اصلى نیاز دارد. آمار و اطلاعاتى که در این مدل به‌کار گرفته مى‌شود نسبتاً مقدماتى است و کم و بیش در دفاتر آموزشى موجود است. روى‌هم رفته، مدل جریان شاگرد، مدلى است بسیار ساده ولى دامنهٔ عمل و استفاده آن نیز محدود است و بیشتر براى محاسبات عددى و مقدارى (کمّی) در سطح حوزه‌هاى مدارس و بخش‌هاى آموزشى به درد مى‌خورد.

زیر بناى مدل جریان شاگرد در نمودار جریان شاگرد و تعداد شاگردان کلاس‌هاى مختلف در سال‌هاى پى‌درپی، هم‌چنین فارغ‌التحصیلان دورهٔ ابتدایى نشان داده شده است. آمارى که در نمودار جریان شاگرد به‌کار گرفته شده است معمولاً در دفاتر آمار آموزشى یافت مى‌شود و شامل تعداد دانش‌آموزان دختر و پسر در کلاس‌هاى مختلف یک دوره تحصیلی، و هم‌چنین فارغ‌التحصیلان آن دوره طى سنوات متوالى است.

به‌طورى که نمودار جریان شاگرد نشان مى‌دهد، در کلاس اول سال (۶-) تعداد ۴۱۳۹۴ شاگرد و در کلاس دوم سال بعد، یعنى سال ۵ -، تعداد ۳۵۲۰۰ شاگرد وجود داشته است. بدیهى است اکثریت زیاد شاگردان کلاس دوم در سال (۵-) از شاگردان کلاسم اول در سال (۶-) تأمین شده است. ولى تعدادى از آنها نیز احتمالاً از مردودین کلاس دوم سال قبل یا از انتقالى‌هاى مدارس حوزه‌ها یا بخش‌هاى دیگر آموزشى هستند. اگر این دو گروه را در نظر نگیریم و فرض کنیم که تمام شاگردان کلاس دوم یک سال از شاگردان کلاس اول سال قبل تأمین شده باشند، در این صورت مى‌توانیم بگوئیم که ۸۵ درصد دانش‌آموزان کلاس اول (سال ۶-) در سال بعد (سال ۵-) به کلاس دوم راه یافته‌اند.

بر اساس پیش فرض بالا، اگر نسبت قبول‌شده‌هاى هر کلاس را که در سال بعد به کلاس بالاتر رفته‌اند حساب کنیم، نسبت‌هایى که در چهارخانه‌هاى کوچک روى خطوط مورب نمودار جریان شاگرد نوشته شده‌اند به‌دست خواهد آمد. نسبت‌هاى مزبور بین کلاس اول تا ششم از یک (صد در صد) کوچک‌تر است ولى بین کلاس ششم و هفتم از یک بیشتر شده است. علت این امر شاید این باشد که چون کلاس هفتم کلاس نهایى دوره ابتدایى است (در نظام آموزشى فرض مدل مورد بحث، دوره ابتدایى هفت ساله منظور شده است)، بنابراین، تعداد مردودین سال قبل و انتقالى‌ها زیاد هستند و در نتیجه تعداد شاگردان کلاس هفتم از شاگردان کلاس ششم سال قبل تجاوز مى‌کند و بدین ترتیب، نسبت بین این دو از عدد یک بیشتر مى‌شود.

البته، تعداد فارغ‌التحصیلان هر سال به تعداد دانش‌آموزان کلاس نهایى همان سال بستگى دارد؛ مثلاً، در سال (۶-) تعداد فارغ‌التحصیلان ۷۱۹۴ نفر بوده است که از میان ۹۶۱۷ دانش‌آموز کلاس هفتم موفق شده‌اند و ۸/۷۴ درصد آنها به‌شمار مى‌آیند.

این نسبت که در چهارخانه کوچک افقى که کلاس هفتم سال (۶-) را به فارغ‌التحصیلان همان سال متصل مى‌سازد، نوشته شده است. از نظر برنامه‌ریزى دانستن نسبت بین پذیرفته‌شدگان یک دورهٔ تحصیلى و فارغ‌التحصیلان پایان آن دوره لازم است؛ زیرا اگر این نسبت را ندانیم نمى‌توانیم تعداد شاگردانى را که براى به‌دست آوردن نیروى انسانى مورد نظر لازم است، محاسبه کنیم. ضمناً بسیارى از اوقات در آزمون‌هاى نهایى یک دوره علاوه بر شاگردان رسمی، تعدادى داوطلب متفرقه نیز شرکت مى‌جویند و بدین جهت نسبت فارغ‌التحصیلان به شاگردان رسمى نمى‌تواند معرف واقعیت توفیق‌یافتگان آنها باشد. بدین دلیل باید در تعیین این قبیل نسبت‌ها، تعداد فارغ‌التحصیلان دانش‌آموزان رسمى و غیر رسمى را تفکیک کرد.

هدف اصلى این مدل آن است که نسبت دقیق پذیرفته‌شدگان اول یک دورهٔ تحصیلى را با تحصیل‌کردگان آن در پایان دوره به‌دست آورد؛ یا به‌ عبارت دیگر، نسبت تعداد نفراتى را که از یک سو وارد مسیر آموزش مى‌شوند و از سوى دیگر خارج مى‌گردند تعیین کند، تا بر مبناى آن بتواند نیروى انسانى تعلیم یافته که به مدارج عالى‌تر آموزش راه خواهند یافت یا وارد بازار کار خواهند شد و هم‌چنین ملازمات آموزشى آنها را از نظر معلم و مدرسه و وسایل و غیره تعیین و محاسبه و پیش‌بینى کند.

و …

عنوان : مدل برنامه ریزی چسواس

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۴۲۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۰

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس , پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس , دانلود پاورپوینت مدل برنامه ریزی چسواس , پاورپوینت رایگان مدل برنامه ریزی چسواس , دانلود پاورپوینت رایگان مدل برنامه ریزی چسواس , پاورپوینت مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش , دانلود پاورپوینت مدل های برنامه ریزی آموزش و پرورش , پاورپوینت روش هاى برنامه ریزى آموزشى براى کشورهاى در حال رشد , دانلود پاورپوینت روش هاى برنام

.

کاربر عزیز در صورت تمایل می توان برای دیدن تمام محصولات رشته علوم تربیتی از این سایت دیدن فرمایید . 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *